Dag 10 – Vrijdag 13 januari

Riverton

Rustig ontwaken, we hebben geen haast omdat we vandaag ook nog in Riverton blijven. Ook hier zijn de toilet en douche gelegenheden uitstekend, flink warm ook. Het valt wel op dat de douchekoppen allemaal laag hangen, ik moet vaak door mijn knieën zakken om mijn haar te kunnen wassen.

Ik heb nu ook even tijd om het verschil tussen het noordelijke halfrond (de onze) en het zuiderlijke (zitten we nu in) te bekijken.
– Op het N halfrond draait de wind om een hoge drukgebied met de wijzers van de klok mee, hier is het precies andersom.
– Op het N halfrond staat de zon om 12 uur in het zuiden, hier in het noorden.

We maken een lange wandeling door Riverton, kopen bij de drogist repellent, een afweermiddel tegen zandvliegen. Die zullen we nodig hebben de komende dagen.
Ik wil kijken of ik 9-holes kan spelen op de golfbaan, helaas zijn er geen clubs beschikbaar, het is een echte club golfbaan.

Bij Jacob’s River Bakehouse nemen we 2 foccacia’s, een ginger beer en koude thee met een smaakje. De temperatuur hier is heerlijk warm, we zitten buiten op een bankje aan een tafel.
We lopen weer terug naar de camping en reserveren een tafeltje bij restaurant Aparima. Even rusten in de camper en tegen de avond lopen we naar het restaurant. We kunnen buiten op het terras voor het restaurant zitten, andere restaurant gasten zitten blijkbaar liever binnen. We bestellen de ‘Seafood chowder’ en Oven baked blue cod lightly crusted with coconut’.